Foreningen

(Senest opdateret 15.03.2026)
Det Rytmiske Selskab er en forening under folkeoplysningsloven og er derfor principielt åben for alle, der ønsker at synge i et kor med et blandet repertoire af rytmisk musik. Vi forventer som minimum, at man har en god sangstemme, og selv om nodekendskab ikke er en betingelse for deltagelse, så er et vist kendskab til noder absolut en fordel.
Hovedparten af lønnen til korets leder betales af korets medlemmer. Det samme gælder udgiften til lokaleleje. Derfor opkræves korets medlemmer et kontingent, som betales forud for hver sæson. Kontingentet dækker desuden de udgifter, der er forbundet med foreningens aktiviteter, og fastsættes på foreningens generalforsamling, som finder sted hvert år inden udgangen af februar måned. Enkelte af korets aktiviteter er forbundet med delvis egenbetaling, fx ved workshops, rejser og fester.
Evt. interesserede kan læse mere om koret på under fanebladet Nye medlemmer og i øvrigt henvende sig til foreningens formand Ditte Dideriksen (se telefonnummer og mailadresse på fanebladet Bestyrelsen).