Igen i 2009 havde Det Rytmiske Selskab fået arrangeret en workshop med Jon Hollesen. Vi fik en inspirerende dag, hvor Jon med vanligt engagement og energisk indsats, med en blanding af verbale smæk, lidt ironi og kærlige klap på kinden, med stor faglig indsigt blandet med fantasi og spontanietet – alt sammen serveret med et stort og muntert blink i øjet – fik os til synge på et langt højere niveau, end de fleste af os i vor vildeste fantasi havde troet det muligt. Herunder kan man få lidt indtryk af dagens forløb.
Fotos: Mona Nattestad, Inger Schmidt og Carl-Otto Toudal.
-
Jon ved begyndelsen af workshoppen, mens alt endnu åndede fred og ro
-
Snart havde han dog indtaget den for sangere korrekte stilling
-
Og her i en lidt mere opret position
-
Ser man godt efter, kan man måske ane et lille knæk i knæene på alterne
-
Tenorgruppen tages under behandling
-
Anders nyder det fra sin position bag flyglet
-
Tid til en kort formiddagspause
-
Generalerne lægger planer for det fortsatte arbejde….
-
…. de udarbejder en strategi ….
-
…. og er yderst tilfredse med planerne for, hvor næste angreb skal sættes ind!
-
Atter er tenorerne taget under behandling.
-
Bemærk koncentration og lydhørhed
-
Tenorerne kan hygge sig i baggrunden, mens Jon sender en skarp bemærkning direkte over mod alt-gruppen
-
Så er der frokost. Der er gang i udpakningen af kæmpesandwiches
-
Nogle har fundet sig hyggeligt til rette bag overtøjet
-
andre foretrækker at sidde ved bordet
-
dog uden kniv og gaffel
-
mens atter andre tager til takke med stolene i musiksalen.
-
Eftermiddagsseancen i fuld gang – basserne er taget under behandling
-
Jon demonstrerer, hvordan det skal lyde
-
Sopranerne vil dog også være med ….
-
…. og synger igennem for fuld hals
-
Anders nyder det stadig bag flyglet
-
Og sopranerne er slet ikke til at stoppe
-
Det er jo også svært ikke at blive grebet af de store armbevægelser – hvornår står han egentlig stille??
-
Det er lige før, man skulle tro, at Jytte, Iben og Hanne har set lyset ….
-
…. men måske er det bare bassernes attitude, der giver anledning til smil.
-
Nej, vi er ikke i ZOO ved abegrotten ….
-
…. det er såmænd bare den tunge basgruppe, der kæmper med den rette sangstilling.
-
Tenorerne kommer også i kamp, da de skal synge Skibet Skal Sejle i Nat ….
-
…. med en til lejligheden lille improviseret koreografi – det kniber vist lidt med fodslawet til at begynde med ….
-
…. men det giver da vist ikke bare sved på panden ….
-
…. og til sidst er det lige før, de ville kunne få ansættelse som korpiger i Cirkusrevyen
-
Også alterne må arbejde med koreografien ….
-
…. men der er vist lidt uenighed om, hvilken skulder der først skal vende mod midten. OK, det er jo også en svær en.
-
Før vi gik hjem var der kaffe og bager-basser (ikke en korstemme) – masser af basser, selv om man ikke skulle tro det ud fra billedet at dømme!
- Jon ved begyndelsen af workshoppen, mens alt endnu åndede fred og ro
- Snart havde han dog indtaget den for sangere korrekte stilling
- Og her i en lidt mere opret position
- Ser man godt efter, kan man måske ane et lille knæk i knæene på alterne
- Tenorgruppen tages under behandling
- Anders nyder det fra sin position bag flyglet
- Tid til en kort formiddagspause
- Generalerne lægger planer for det fortsatte arbejde….
- …. de udarbejder en strategi ….
- …. og er yderst tilfredse med planerne for, hvor næste angreb skal sættes ind!
- Atter er tenorerne taget under behandling.
- Bemærk koncentration og lydhørhed
- Tenorerne kan hygge sig i baggrunden, mens Jon sender en skarp bemærkning direkte over mod alt-gruppen
- Så er der frokost. Der er gang i udpakningen af kæmpesandwiches
- Nogle har fundet sig hyggeligt til rette bag overtøjet
- andre foretrækker at sidde ved bordet
- dog uden kniv og gaffel
- mens atter andre tager til takke med stolene i musiksalen.
- Eftermiddagsseancen i fuld gang – basserne er taget under behandling
- Jon demonstrerer, hvordan det skal lyde
- Sopranerne vil dog også være med ….
- …. og synger igennem for fuld hals
- Anders nyder det stadig bag flyglet
- Og sopranerne er slet ikke til at stoppe
- Det er jo også svært ikke at blive grebet af de store armbevægelser – hvornår står han egentlig stille??
- Det er lige før, man skulle tro, at Jytte, Iben og Hanne har set lyset ….
- …. men måske er det bare bassernes attitude, der giver anledning til smil.
- Nej, vi er ikke i ZOO ved abegrotten ….
- …. det er såmænd bare den tunge basgruppe, der kæmper med den rette sangstilling.
- Tenorerne kommer også i kamp, da de skal synge Skibet Skal Sejle i Nat ….
- …. med en til lejligheden lille improviseret koreografi – det kniber vist lidt med fodslawet til at begynde med ….
- …. men det giver da vist ikke bare sved på panden ….
- …. og til sidst er det lige før, de ville kunne få ansættelse som korpiger i Cirkusrevyen
- Også alterne må arbejde med koreografien ….
- …. men der er vist lidt uenighed om, hvilken skulder der først skal vende mod midten. OK, det er jo også en svær en.
- Før vi gik hjem var der kaffe og bager-basser (ikke en korstemme) – masser af basser, selv om man ikke skulle tro det ud fra billedet at dømme!
[pvcp_1]
[pvcp_website_count]





































