Generalforsamlingen 2021

Generalforsamling i Det Rytmiske Selskab
onsdag den 16. juni 2021 kl. 19.00
på Bornholms Bibliotek, Rønne
Stine Hansen bød velkommen til de fremmødte medlemmer (33) og foreslog, at vi startede med at synge Midsommervisen. Herefter startede generalforsamlingen.
Dagsorden og referat
1. Valg af dirigent, referent og stemmetællere
Ebbe Rønne blev foreslået og valgt som dirigent. Gitte Quaade blev valgt som referent og Pernille Pedersen og Thomas Koefoed blev valgt som stemmetællere.
Ebbe takkede for valget og kunne konstatere, at generalforsamlingen var lovlig og indkaldt med det varsel, der er i vores vedtægter. Han spurgte, om forsamlingen havde indvendinger imod, at dette blev afholdt som en ordinær generalforsamling og ikke en ekstraordinær (henset til coronaen). Der var ingen indvendinger.
2. Bestyrelsens beretning
Ditte Dideriksen fremlagde beretning for året, der var gået:
Sidste gang vi holdt generalforsamling var 15. januar 2020 og der er efterfølgende kommet en coronapandemi ind over os.
Vi nåede at holde medlemsfest den 15. februar 2020 på Bornholms Efterskole – et super godt arrangement med masser af mad og masser af dans, sang og musik.
Så ramte coronaen os i marts måned – og vi har prøvet sangtræning via nettet og via facebook. Nogen gange gik det bedre end andre. Men vi må nok sige at fysisk fremmøde med sang absolut er at foretrække.
Vi startede ellers op igen den 26. august 2020 med 2 meters afstand – og med masser af afspritning og var på det tidspunkt næsten 38 sangere pr. gang.
12. september afholdt vi workshop på Davidskolen med Henriette og efterfølgende fest på Kanns Hotel. Det var en meget hyggelig dag og aften mm.
Senest havde vi planer om et medlemsmøde den 28.oktober 2020 – men ugen før lukkede hele landet ned igen, og siden har vi faktisk haft pause fra vores sang.
Vi valgte derefter i bestyrelsen, at koret skulle have pause fra januar 2021 – august 2021 – set i bakspejlet var det nok en fornuftig beslutning.
Nu har vi planer om at skulle starte op igen fra 1. september 2021. Tænker at mange af os er blevet vaccineret og coronaen er på vej væk.
Vi har i dag valgt at holde generalforsamling – og herefter medlemsmøde, så vi kan få afklaret, hvordan næste sæson kan komme til at blive en god sæson helst uden afbrydelser.
Koncerter har der ikke været meget af desværre – men vi krydser fingre for, at vi kan komme ud og synge til lysfesten Kræftens bekæmpelse den 7. november 2021.
Jeg vil gerne takke bestyrelsen for et godt samarbejde igennem denne pandemi – det har til tider været en meget svær øvelse – med møder på bl.a. Messenger – tage stilling til hvad vi skulle m.m.
Jeg håber personligt at vi snart kan komme i gang med at synge igen – savner vores samvær og den glæde man får af at synge.
Beretningen blev vedtaget af forsamlingen.
3. Fremlæggelse af regnskab
til godkendelse og budget for det kommende år til orientering.
Henrik fremlagde regnskab og uddybede nogle af posterne. Regnskabet viste et underskud på ca. 15.300 kr. og en saldo på ca. 8.900 kr.
Regnskabet blev godkendt af forsamlingen.
Budgettet var beregnet ud fra et medlemstal på 35 og der er budgetteret med et overskud på 2.000 kr.
4. Fastsættelse af kontingent
Bestyrelsen foreslår uændret 1.000 kr. pr. sæson.
Kontingentet blev godkendt.
5. Indkomne forslag
Der var ikke indkommet forslag.
6. Valg af bestyrelse
På valg for 2 år:
– Ditte Dideriksen (genopstiller). Ditte blev genvalgt.
– Henrik Gude (genopstiller). Henrik blev genvalgt.
– Gitte Quaade (genopstiller). Gitte blev genvalgt.
Valg af suppleant for 1 år: Dina blev genvalgt.
Dina Frost Laurfeldt (genopstiller).
Revisor:
– Jesper Westh (genopstiller). Jesper blev genvalgt.
7. Eventuelt
Ditte har fået en henvendelse fra et kor fra København, som hedder Bare Damer. De skal til Bornholm i uge 42 (onsdag, torsdag og fredag) og kunne tænke sig at lave en workshop sammen med os, og eventuelt give koncert. Mere om dette på et senere tidspunkt.
[pvcp_1]
[pvcp_website_count]